Elden Ring: Shadow of the Erdtree se vymanilo z propasti „smíšených“ recenzí a nyní sedí na 70 % kladných hodnocení hráčů na Steamu.
Elden Ring: Shadow of the Erdtree se týden po vydání vyhrabalo z propasti „smíšených“ uživatelských recenzí na Steamu. Tento nárůst pozitivního hodnocení se časově shoduje s vydáním posledního updatu, ten ovšem na tom nemusí mít zas tak velkou zásluhu, jak by se zdálo.
Nový update přinesl malé zlehčení, což by přímo mohlo ovlivnit uživatelské recenze, pokud se ovšem na update zaměříme podrobněji, tak spíše než konstantní zlehčení přinesl ulehčení progresu. Konkrétně se jedná o efekty, které poskytují Scadutree Fragments na prvních deseti úrovních, kdy se jejich bonusy k poškození a obraně zvýšily, zatímco ty na posledních deseti úrovních zůstaly téměř stejné. DLC tedy není jednoduší obecně, pouze v rannějších fázích.
Na Redditu smíšené ohlasy komentuje i komunita. Někteří hráči se nechali ve svých příspěvcích slyšet, že se ani trošku nedivý „smíšeným“ recenzím DLC kvůli obtížnosti, jelikož někteří hráči evidentně netuší, co dělají.
Dalším důvodem kritiky byla potom optimalizace PC verze, která se oproti základní hře, dle slov hráčů, výrazně zhoršila. Nicméně ani toto update nezasáhl přímo, pouze opravil bug, který zapříčinil, že se automaticky zapínal ray tracing, pokud jste načetli uloženou pozici z předchozí verze hry před DLC.
Pokud se tedy zamyslíme nad důvodem růstu pozitivních uživatelských recenzí na Steamu, spíše než posledním updatem a změny již zveřejněných recenzí je růst pozitivního ohlasu způsoben jednoduše příbytkem nových recenzí od hráčů, kteří tak učinili nejspíše až po dohrání DLC.