Valorant oficiálně vychází a je dostupný pro všechny.
Po několika týdnech testování bety jsme se konečně dočkali. Valorant oficiálně vychází v plné 1.0 verzi. Přístup do hry mají od této chvíle všichni. Samozřejmě se s vydáním pojí i pořádný update v podání patche 1.0. Pojďme se tedy na změny podívat.
Obsah
Balanční změny
Agenti
Sage
- Barrier Orb (C)
- Počet HP zdi sníženo: 1000 → 800
- Doba trvání zdi snížena: 40 → 30 vteřin
- Zdi od přátelské Sage se nově objevují na minimapě.
- Healing Orb (E)
- Cooldown zvýšen: 35 → 45 vteřin
Raze
- Blast Pack (Q)
- Dosah poškození zmenšen: 2 → 1 metr
Jett
- Cloud Burst (C)
- Trvání smoku prodlouženo: 4 → 7 vteřin
- Tailwind (E)
- Automaticky zničí Cypherovo past (trapwire). Jett ale bude na krátko odhalena.
Phoenix
- Blaze (C)
- Trvání zdi prodlouženo: 6 → 8 vteřin
- Poškození sníženo: [15 HP každých 0,25 vteřiny] → [1 HP každých 0,033 vteřiny]
- Obnovení HP sníženo: [3 HP každých 0,25 vteřiny] → [1 HP každých 0,16 vteřiny]
- Hot Hands (E)
- Obnovení zdraví sníženo: [3 HP za 0,25 vteřiny] → [1 HP za 0,08 vteřiny]
- Curveball (Q)
- Maximální doba oslepení zvýšena: 0,8 → 1,1 vteřiny
- Run it back (X)
- Automaticky přebije všechny zbraně po oživení.
Omen
- Shrouded Step (C)
- Omen může nově vidět na minimapě kam se teleportuje. Pokud na cílové místo přímo nevidí, ukáže mu to indikátor.
- Dark Cover (E)
- Omen při použití schopnosti vstoupí do světa stínům, kde může vidět skrz zdi na místo, kam umístí stín. Zmáčknutí klávesy nabití změní pohled na klasický.
- Ovládání schopnosti bylo upraveno. Vzdálenost se ovládá pomocí tlačítek na myši (levé, pravé) a stín se položí pomocí tlačítka schopnosti.
- Paranoia (Q)
- Vylepšena detekce trefení agenta.
- Nově jde o schopnost, která se použije až po zmáčknutí tlačítka.
- From the Shadow (X)
- Omen může teleport zrušit i když je ve stínové formě pomocí opětovného zmačknutí tlačítka schopnosti, ztratí přitom všechny body z ultimátky.
Zvuky
- Více zvuků, které vydávají agenti, vytváří na minimapě bílý okruh, který ukazuje, kam jsou slyšet. Například položení spiku, nabití zbraně a další.
- Tato změna má vnést více přehledu, aby hráči věděli, které zvuky slyší v okolí i nepřátelé.
Mapy
Nová mapa Ascent
- Italská mapa, která má otevřené prostory kolem midu.
- Ascent bude mít v prvních dnech větší pravděpodobnost při výběru map.
Split
- Předělán úzký průchod na midu.
Původní | Nový |
---|---|
Všechny mapy
- Vylepšen systém, zabraňující zneužívání chyb na mapě.
- Opraveny chyby při kolizích s herním prostředím.
- Celková optimalizace map.
- Opravena místa pro Cypherovu kameru, která využívala chyb map.
Kompetitivní režim
- Rankedy nebudou zapnuty při vydání hry.
- Podobně jako v betě, Riot zapne rankedy jakmile bude hra i servery stabilní.
- Rankedy jsou vypnuty i kvůli novým hráčům, kteří se hru teprve učí.
- Hodnocené hry se opět spustí během několika patchů.
Optimalizace hry
Následující změny jsou provedeny napříč celou hrou. Jednotlivé úpravy se dotknou výkonu na všech počítačích. Nejvíce však pomůžou těm v dané kategorii.
- Optimalizace při soubojích (primárně cíleno na výkonná PC)
- Optimalizováno využívání prostředků při dopadu, střel z brokovnice a při chůzi.
- Vypnuty některé vizuální a zvukové efekty u nábojů.
- Opraveno několik dalších chyb, které způsobovaly propady FPS.
- Více FPS pro středně silná PC:
- Optimalizovány elementy na minimapě.
- Opravena chyba, kdy se minimapa aktualizovala zbytečně dvojnásobně často.
- Předělány prvky uživatelského rozhraní, které využívaly špatně optimalizovaný kód.
- Více FPS pro slabá PC:
- Odstraněny efekty částic u mapy na střední a nízké detaily.
- Optimalizovány stíny.
- Optimalizovány efekty schopností u Omena, Sage a Vipera.
- Přidána možnost nastavení pro reproduktory.
- Přidány popisky v nastavení.
Další vylepšení
- Smrt, kterou nezapříčinil soupeř, již nepřidá bod do ultimátky.
- Zahrnuje smrt kvůli výbuchu spiku, skokem z výšky, pomocí schopnosti spojence a vlastní schopnosti.
- Přidána pravidla chování při zapnutí hry.
- Přidáno omezení pro chat a mluvení při porušení pravidel chování.
- Omezení trvá 72 hodin.
- Při obdržení omezení se musíte odhlásit.
- Omezení chatu znemožní psát do hry všem i týmu. Stále půjde psát spoluhráčům v party.
- Přidány další možnosti pro reportování.
- Přidána přechodová obrazovka před výběrem postav.
- Tlačítko pro vylepšení skinu zbraně nyní zobrazuje druh úpravy (varianta, animace).
- Vzhledová vylepšení pro kolekci a kontrakty.
- Upraven výpočet pingu, který je nyní přesnější.
- Přidána možnost vypnout počet spectatorů.
- Upravena kamera při smrti, která se již nezasekává o okolní prostředí.
- Přidán popisek verze hry.
- Vylepšen observer režim.
- Odstraněno "zmražení hry" při čekání na připojení hráče na začátku kola.
- Aktualizovány ikonky v herním obchodě.
Uživatelské rozhraní
- Přidány efekty pro schopnosti, killfeed a speciální příležitosti (Ace, Clutch...)
- Upraven vzhled spiku v inventáři.
- Upravena ikonka armoru v herním obchodě.
- Upraveny portréty agentů.
- Upravena zpráva, která oznamovala, že lze použít pouze omezený počet pingů a příkazů.
Riot si při příležitosti vydání navíc připravil i krátký filmeček s Phoenixem a Jett v hlavní roli: