Po letech od vydání bylo odhaleno, proč se vetřelci nechovají podle očekávání.
Před pěti lety vydalo studio Gearbox střílečku Aliens: Colonial Marines. Pokud si na vydání pamatujete, tak si určitě pamatujete také na negativní recenze a metacritic.com skóre, které nedosáhlo ani na 50 bodů…
Hloupé chování vetřelců se přitom zasloužilo o spoustu negativních reakcí. Nyní jeden moder objevil, co bylo zřejmě příčinou velké části “stupidity umělé inteligence”: V jednom ze souborů hry někdo z vývojářů udělal překlep, jehož následkem se správně nenačetla důležitá funkce pro chování vetřelců.
Níže je onen problematický řádek herního kódu a tučně písmenko “a”, díky kterému se nenačítá korektně:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
Řádek načítá chování vetřelců ve vztahu k hráči. Jejich styl pohybu, agresivitu a další. Zahraniční PC Gamer vyzkoušel hru s opraveným souborem a všiml si výrazných změn. Vetřelci začali být agresivnější a také mnohem lépe dokázali vysledovat hráče. V článku jsou přiložena ukázková videa. Na ModDB je popsané, jak chybu opravit.
Hezká ukázka, co dokáže jedno špatné písmenko, že?