Prý ztrácí svou identitu.
E3 už bohužel není to, co bývávalo. Dříve se tato akce soustředila pouze na lidi z průmyslu, potkávali se tak zde herní novináři a vývojáři, díky čemuž mohly herní weby hráče informovat o novinkách v herním průmyslu. Od roku 2017 se ale E3 otevřelo i veřejnosti a i přes drahé lístky se akce proměnila.
Velkým úkazem toho byl i odchod Sony, které se raději soustředilo na pravidelné streamy. Na popud toho se tak společnost Evolve pustila do výzkumu, ze kterého vyplynulo, že to s E3 to nevypadá moc dobře. Výzkum například tvrdí, že každým rokem klesá počet mediálních účastníků a společně s tím i pokrytí akce přímo z místa až o 40%.
Dále se píše pouze o 40% her, které se na výstavě ukážou, jelikož oči novinářů patří zejména velkým titulům a na ty malé zkrátka nezbývá čas. Nepřispívá tomu ani fakt, že pokrytí celé akce je díky streamům mnohem jednodušší i doma. Naopak se zvedá počet influencerů, které na akce zvou velcí partneři, dle Evolve ale tito lidé pro akci netvoří žádný obsah.
E3 tak prý ztrácí svou identitu, jelikož pro to, aby bylo E3 akcí pro veřejnost, jsou vstupenky příliš drahé. Několikadenní akce ale není ani pro lidi z průmyslu, jelikož je zde moc veřejnosti. Serióznosti nepřidává ani fakt, že se mateřská společnost ESA rozhodla další ročníky přiblížit právě veřejnosti soustředěním se na celebrity a influencery.