Během vývoje Baldur's Gate 3 došlo k několika rozhodnutím, která ubrala na herní době. Swen Vincke se poté obával, že hra bude příliš krátká.
Šéf Larian Studios a vedoucí vývoje Baldur's Gate 3 Swen Vincke v rozhovoru pro BAFTA uvedl, že původně mělo být ohromně úspěšné RPG mnohem rozsáhlejší, než je nyní. Nakonec ale vývojáři od těchto plánů museli ustoupit.
„Třeba Moonrise Towers měly být dvě věže. Poté měla být jedna z věží ruinou, ale ve finále jsme i tu odstranili,“ vysvětlil Vincke. Důvodem, proč se rozhodli pro jednu věž, bylo, že hra začínala být až příliš velká.
Vincke dále promluvil i o tom, že Baldur's Gate 3 mělo mít ještě víc lokací, než má nyní. Když i je tvůrci vyškrtli, režisér vývoje začal mít starosti o délce herní doby. „Prvně jsem měl strach, že hra bude příliš krátká. Ale je známo, že mám vždy špatný úsudek v posuzovaní délky našich her,“ sdělil s úsměvem.
Podle VGC vynechané oblasti do populárního RPG již nepřibydou. Vincke totiž potvrdil, že tvůrci se pracovně přesunuli ke dvěma novým projektům založeným na vlastní značce.
„Nebudeme dělat nová rozšíření, ačkoliv je fanoušci očekávají. Nebudeme pracovat na Baldur's Gate 4. Od Dungeons and Dragons se odkloníme a začneme na něčem novém,“ řekl Vincke.