Jeden z největších hitů letošního herního roku Palworld se už netěší takové oblibě. Aktivní uživatelé mizí, podle vývojářů to ale nemusí být na škodu.
Nejdřív 1 milion hráčů. O několik dní později už počet aktivních uživatelů Palworld překonal 2 miliony. V lednu letošního roku byla tahle pecka s tématikou pokémonů na vrcholu a drtila konkurenci. Na Steamu dokonce v historických tabulkách překonala i Counter-Strike a zůstala jen za PUBG: BATTLEGROUNDS.
Teď, přibližně o půl roku později, je situace jiná. V měsíčních statistikách se Palworld dostává nanejvýše těsně nad 100 tisíc a zdaleka už není tak populární.
John Buckley, jenž má na starosti komunitu druhé nejhranější hry v historii Steamu, se ale z této zprávy nehroutí. Komentáře o “mrtvé hře” ho nechávají naprosto klidným. "Koho zajímá, že to hraje jen pět lidí? Prostě si to užijte. Prostě si užívejte hry. Nemyslím si, že by to muselo být složitější," nechal se slyšet v exkluzivním rozhovoru pro YouTube kanál Going Indie.
Nižší čísla nejsou negativní
U her jako Palworld nemusí být upadající číslo ve statistice aktivních hráčů velikým problémem. Vývojáři z Pocket Pair mají podobný názor. "Nemyslím si, že by někomu prospělo nutit hráče, aby hráli den co den stejnou hru," řekl Buckley.
Komunitní šéf vnímá Palworld jako hru, která není dělaná pro to, aby ji hráči pařili každý den, pořád dokola. "Nyní vidíme trend - nebudu nutně říkat, kdo se to snaží prosadit - ale mnohem více lidí se snaží tlačit hráče k hraní her, které nejsou opravdu navrženy tak, aby se hrály měsíce v kuse," prohlásil důležitý člen týmu kolem populární pokémonské pecky.
Rychlý pád titulu od Pocket Pair v posledních měsících zpomalil. Palworld se drží nad rekordem 100 tisíc. To musí být pro vývojáře více než půl roku od vydání veliký úspěch. A i kdyby čísla byla menší, těžkou hlavu by si z toho zřejmě nedělali.